Instructie: gebruiker toevoegen aan LinkedIn Campagnebeheer

Wat is LinkedIn campagnebeheer? Het is het advertentieplatform van LinkedIn waar u advertenties kunt maken, bewerken en beheren.

Tevens kunt u op dit platform alle prestaties van (lopende) advertenties in één overzicht zien. In campagnebeheer kunt u zien hoe vaak de doelgroep op uw advertenties heeft geklikt, hoe vaak ze het hebben gezien, wat een klik heeft gekost en veel meer.

Via dit platform kunnen wij campagnes en advertenties monitoren en indien nodig optimaliseren. Plus, er komt data vrij door de interactie die de doelgroep heeft met een advertentie. Deze data helpt ons om meer te leren over de doelgroep en nog betere prestaties te halen.

Schermafbeelding-2018-01-17-om-09.54.58-800x242

Waarom LinkedIn campagnebeheer gebruiken?

Als u uw bereik op LinkedIn wilt vergroten, kunt u daarvoor een advertentiecampagne inzetten. U kunt bijvoorbeeld een specifiek bericht stuwen of een nieuw bericht maken speciaal voor een bepaalde doelgroep.

Samengevat

  • Controleren of de campagnes het gewenste effect hebben.
  • Nieuwe advertentiecampagnes maken met daarbij horende advertenties.
  • Gegevens van bezoekers inzien die uw website hebben bezocht, en ontdekken welke pagina’s het bij hen goed doen.
  • Er komt data vrij om analyses te maken voor optimalisatiedoeleinden.
  • Doelgroepen bepalen op basis van (demografische) gegevens.
  1. Klik in de banner boven op ‘Werk’ en vervolgens op ‘Adverteren’.
  2. Een nieuw venster wordt geopend en vervolgens gaat u op ‘Advertising’ staan met uw muiscursor.
  3. Er verschijnt een menu, klik op ‘’Sign in to Campaign Manager’’